המאבק באפליה: יום דיונים מיוחד על מצב יהודי אתיופיה בישראל

    איתי גדסי No Comments on המאבק באפליה: יום דיונים מיוחד על מצב יהודי אתיופיה בישראל

    יום דיונים מיוחד בכנסת ישראל על מצב יהודי אתיופיה בארץ • בדיון בוועדת הפנים הזדעק ח"כ אמסלם: "איך ייתכן שהקייסים, רבני העדה האתיופית, משתכרים בשכר נמוך של 2,000 ש"ח בלבד?"

    קייס אתיופי • אילוסטרציה צילום: דסק מדיה, קול חי
    9:08
    05.05.24
    מוטי הלפרין No Comments on עוד השבוע: הממשלה תפרסם את תזכיר חוק הגיוס הדרמטי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    הועדה המיוחדת ליישום הנגשת המידע הממשלתי ועקרונות שקיפותו לציבור קיימה היום ישיבה מיוחדת בנושא שקיפות בתכניות הממשלה לקידום שילובם של יוצאי אתיופיה בחברה הישראלית.

    ועדת העליה והקליטה קיימה אף היא דיון מיוחד על התכנית להגברת שילוב סטודנטים יוצאי אתיופיה במוסדות להשכלה גבוהה. הדיונים התקיימו במסגרת יום השוויון למען קהילת יוצאי אתיופיה המצוין היום בכנסת והנושא עלה בוועדות השונות ובהצעות לסדר היום במליאה.

    בוועדת הפנים נדון בין היתר מצבם של הקייסים הלא הם הרבנים האתיופיים. יו"ר הוועדה, ח"כ אמסלם אמר "אני לא מקבל את זה שקייס ישתכר ב-2,000 שקלים. קייס הוא מנהיג רוחני, יועץ, עושה עבודה קהילתית. מי קבע את השכר הזה? איך נוצרה המציאות שקייס אתיופי נחשב לחצי משרה, למרות שהוא ממלא תפקיד בדיוק כמו רב קהילה?" ניסה להבין.

    הרב הראשי ליהודי אתיופיה, הרב יוסף הדנה הסביר: "ההחלטה כמה קייסים יוכרו וגם השכר, מוחלטת בוועדת השרים. זו החלטה של משרד ראש הממשלה בוועדת השרים שמועברת אחר כך לשירותי הדת.

    ח"כ אברהם נגוסה אמר: "בשכר הזה הם לא יכולים לפרנס משפחה ומצד שני הם גם לא יכולים לעזוב את התפקיד שלהם. היום הדרישה של הקייסים היא להשלים את ה-15 קייסים למשרה מלאה וגם לקבל את ה-13 קייסים שעושים את העבודה שלהם בהתנדבות".

    יו"ר הוועדה ח"כ אמסלם הודיע כי ייפגש עם ראש אגף תכנון מדיניות חברה וממשלה במשרד ראש הממשלה, אהוד פרוור, וילבן אתו את הנושא.



    0 תגובות